EtusivuTuotehakuTuoteluetteloAlennuskoriOstoskoriToimitusehdotTietoa tuotteistain English

Research on Mathematics and Science Education

From Beliefs to Cognition from Problem Solving to Understanding
Ahtee Maija, Björkvist Ole, Pehkonen Erkki, Vatanen Virpi (eds.)

THIS BOOK contains a selection of the papers presented at the seminars of the Finnish Association for Research in Mathematics and Science Education and the Finnish Graduate School of Mathematics, Physics and Chemistry Education. It thus gives a brief insight into some recent research interests in mathematics, physics and chemistry education in Finland. The topics include the role of critical details in finding specific strategies to teach certain contents in physics, interactive teaching methods and conceptual understanding in mechanics, problem solving in chemistry, especially in helping teachers with students' difficulties, the meaning of beliefs for the teaching / learning process, conceptualising the metalevel of cognition and emotion interaction, teaching practices in mathematics at primary level, and content of mathematics for primary school teachers. The book is meant especially to stimulate international feedback on Finnish research in mathematics and science education

Julkaisuvuosi: 2001 | Laajuus: 134 sivua | ISBN: 951-39-1138-1 | Tuotekoodi: D052

Alennettu hinta: 14,00 Euroa (21,00)

Takaisin


Sähköpostilla:
ktl-asiakaspalvelu@jyu.fi
Puh 040 805 4276

Koulutuksen tutkimuslaitos
Asiakaspalvelu
PL 35
40014 Jyväskylän yliopisto




Suomen kasvatustieteellisen seuran julkaisut
Koulutuksen arviointineuvoston julkaisut
Soveltavan kielentutkimuksen keskuksen julkaisut
Julkaisu- ja viestintätiimi
Haluatko tietoa uusimmista tutkimustuloksista?

Tulosta sivu Palaute Koulutuksen tutkimuslaitoksen sivuille Jyväskylän yliopiston sivuille